Čo z prírody pomáha pri potravinovej intolerancii

 

Čo z prírody pomáha pri potravinovej intolerancii

Samotná eliminačná diéta niekedy nestačí, okrem toho, že pomôžete uľaviť organizmu od problémovej potraviny, je vhodné posilniť ho aj zvnútra a pomôcť si tým, čo nám dáva matka príroda, či už v jedinečných potravinách alebo prírodných doplnkoch.

Je obdobie špargle, zaraďte ju v tomto jarnom období do svojho jedálnička, okrem množstva výživných látok môže napomôcť aj pri potravinovej intolerancii. Podporuje správnu činnosť čriev, očistu čriev od toxických látok, čím prispieva k regenerácii organizmu.

Kurkumín

K veľmi priaznivým a významným prírodným látkam pozitívne vplývajúcim na tráviace ústrojenstvo patrí kurkumín. Zlepšuje trávenie tým, že podporuje žalúdočnú činnosť, činnosť pečene a žlčníka. Zvyšuje tvorbu a vylučovanie žlčových kyselín a tým napomáha pri trávení stravy bohatej na tuky. Kurkumín uvoľňuje spazmy (mimovoľné stiahnutia svalstva) hladkej svaloviny tráviaceho traktu, podporuje vylučovanie gastrínu (hormón vyvolávajúci produkciu žalúdočnej kyseliny), pankreatických enzýmov a žlče. (zdroj: kurkumin.sk)

Napriek tomu, že cibuľu a cesnak dôverne poznáme a sú takmer každodennou prísadou v našich domácnostiach, málokedy si skutočne uvedomujeme, koľko priaznivých účinkov v sebe skrývajú tieto prírodné antibiotiká.

Čo z prírody pomáha pri potravinovej intolerancii

Cibuľa

Obsahuje množstvo vitamínu C,  B1, B2, provitamín A, zinok, draslík, železo, selén, fosfor, vápnik, síru a predovšetkým fytoncídy, ktoré ničia choroboplodné zárodky a dokážu zastaviť rast niektorých baktérií a mikroorganizmov.

Cesnak

Podobne tak cesnak sa používa pri liečbe infekcií a rôznych ochorení žalúdka a čriev, vrátane žalúdočných vredov, rovano tak aj na posilnenie imunity. Nielenže zabíja vírusy a baktérie, ktoré tieto ochorenia spôsobujú, ale dokáže stimulovať sliznicu žalúdka, podporuje sekréciu žalúdočných štiav, znižuje nadmernú aktivitu žalúdka, pomáha dobrému tráveniu, reguluje funkciu hrubého čreva, chráni pred zápchami i hnačkami, znižuje riziko krvných zrazenín – jedným slovom, napomáha zdravým mechanizmom tráviacej sústavy. (zdroj: aktuality.sk)

Inulín z čakanky pôsobí priaznivo na takmer celú tráviacu činnosť. Je to prebitokum, ktoré napomáha zachovaniu prirodzenej črevnej flóry. Organizmus chráni pred zápalovými ochoreniami, predovšetkým pred vznikom rakoviny hrubého čreva, zabezpečuje správne trávenie a predchádza vlčím pocitom hladu a tým aj nadmernej konzumácii potravín.

Vyváženou kombináciou vitamínov a minerálov je Aloe Vera doslova bombou. Enzýmy aktivizujú zažívanie a podmieňujú odstraňovanie odpadových látok z každej bunky a toxínov z tela. Pomáhajú tiež pri budovaní nových a obnove poškodených buniek, podporuje imunitu. Niekoľkotýždňové pravidelné užívanie šťavy z aloe vera môže zlepšiť funkciu čriev a pečene, znížiť výskyt zlých baktérií v tráviacom trakte, zmierniť pálenie záhy a nadúvanie.

Pri užívaní doplnkov výživy dbajte radšej na kvalitu ako kvantitu. Omega 3 je známa silnými protizápalovými účinkami, mala by byť súčasťou našich jedálničkov, kedže si ich organizmus nevie vyprodukovať sám. Omega-3 mastné kyseliny nájdete aj vo vlašských orechoch, konopných či ľanových semienkach a olejoch.

Zinok sa podieľa sa na správnom fungovaní viac než 300 enzýmov ovplyvňujúcich funkcie rôznych orgánov, čím nepriamo podmieňuje výkonnosť imunitného systému.

Vitamín E sa významným spôsobom podieľa na eliminácii škôd napáchanými voľnými radikálmi. Významnou mierou tiež podporuje imunitný systém. Vo zvýšenej koncentrácii sa nachádza v pšeničných klíčkoch, rastlinných olejoch, vajciach, mlieku, orechoch, všetkých druhoch zelenej zeleniny, pečeni a mede.

Probiotiká
Ich dlhodobé užívanie priaznivo ovplyvňuje imunitný systém, prispieva k lepšiemu tráveniu a čisteniu organizmu.