Ak výsledky Vášho testu preukázali pozitívne reakcie na mlieko, odporúčame ho buď z jedálnička vylúčiť úplne, alebo aspoň znížiť spotrebu kravského mlieka na minimum.

Mlieko je významným zdrojom bielkovín, vápnika a vitamínov A a B. Preto ak sa vzdáte konzumácie kravského mlieka, je dôležité, aby boli tieto živiny získané z alternatívnych zdrojov.

Dovoľujeme si Vás upozorniť, že u ľudí, ktorí sú intolerantní na kravské mlieko sa môžu v niektorých prípadoch vytvoriť intolerancie aj na ovčie alebo kozie mlieko, keď sa použijú ako náhradky.

Alternatívy k mlieku:

V súčasnej dobe existuje celá rada ďalších alternatív mlieka, ktorými môžete nahradiť kravské mlieko, patria medzi ne:

  • Sójové mlieko
  • Ryžová náhradka mlieka
  • Kokosové mlieko
  • Zemiakové mlieko
  • Kozie alebo ovčie mlieko
  • Byvolie mlieko
  • Ovsené mlieko.

Takisto môžete použiť orieškové nátierky namiesto smotany, mäkké tofu namiesto creme freche, a tahini alebo starší lisovaný olivový olej namiesto masla.

Bohatý zdroj bielkovín, vápnika a vitamínov A a B si dokážete zabezpečiť aj potravinami, ako sú napr.:

  • Sója
  • Rybí tuk
  • Rastlinný olej
  • Sardinky
  • Sleď obyčajný
  • Orechy
  • Červené mäso
  • Ovocie a zelenina – najmä v zelenej listovej zelenine, ako sú jarná listová zelenina, žerucha a špenát, brokolica, rebarbora, figy, huby, pomaranče, marhule, slivky, tekvicové semená a strukoviny.