Ak Vaše výsledky indikovali reakciu na vajcia, je potrebné, aby ste buď odstránili, alebo znížili spotrebu vaječných bielkovín. Vajcia sú skvelým zdrojom bielkovín a poskytujú významné množstvo viacerých vitamínov a minerálov. Avšak, nemali by byť neoddeliteľnou súčasťou vašej stravy, tak ako je tomu u veľa iných bežne konzumovaných potravín, ktoré poskytujú rovnocenné nutričné hodnoty. Vaječné deriváty ako albumín, ovalbumín, ovovitelín, globulín, ovaglobulín a vitelín možno nájsť v mnohých výrobkoch, vrátane:

  • zákuskov, palaciniek, dezertov
  • pudingov a polotovarov
  • majonézy
  • čerstvých pekárenských výrobkov (tie nemusia byť označené, preto si to overte v pekárni)

Náhrada za vajcia

Vajcia sa zvyčajne používajú pri pečení na zabezpečenie lesku, spojenie surovín alebo pre nadýchanie cesta. Namiesto jedného vajca, môžete použiť:

  • PL cíceru alebo sójovej múky a 1 PL vody
  • 2 PL múky, 1/2 PL masti
  • 1/2 PL prášku do pečiva a 2 PL vody
  • 50 g pomletého tofu (rozmiešať s tekutou časťou receptu)
  • 1/2 veľkého banánu roztlačeného na kašu
  • 50 ml bielej omáčky
  • celé vaječné náhradky vyrobené zo sójových bielkovín a zemiakového škrobu