V nasledujúcich riadkoch vám ponúkame pár tipov na zlepšenie zdravia!

  • Jedzte pestro. Jedzte čo možno najpestrejšie variácie farieb a chutí. Snažte sa denne skonzumovať 10 rôznych potravín: napr. ovos, oriešky a semienka s banánmi a mliekom na raňajky; tuniak, syr alebo kurča so šalátom, zelenými fazuľkami, paradajkami s trochou dressingu na obed, a rybu, zemiaky, mrkvu, brokolicu a hrášok na večeru. Takto pokryjete až 12 rôznych zdrojov a zadovážite pre seba dostatok výživných látok.
  • Jedlo dôkladne požujte. Toto je prvá fáza trávenia. Jedlo, ktoré nebolo dôkladne rozžuté sa len veľmi ťažko trávi. Mnohé zo symptómov sa často zmiernia už tým, že sa jedlo predtým ako sa prehltne, dôkladne rozžuje.
  • Pite aspoň 1-1 1/2 litra vody denne. Môže to byť aj vo forme ľahkých džúsov a zeleninových štiav. Ovocné a bylinkové čaje sú tiež výbornou alternatívou. Alebo skúste obmenu – teplú vodu s plátkom citróna a mäty. Vyhýbajte sa káve a čaju – sú to diuretiká. Zvyšujú hladinu vody odbúranú z nášho tela, vrátane minerálov a stopových prvkov.
  • Dajte si tú námahu a spíšte zoznam všetkého, čo zjete a vypijete v priebehu 5 dní. Posvieťte si na variabilitu v jedlách a preskúmajte, či tam nie je nejaká potravina zaradená len tak zo zvyku. Toto sú práve tie jedlá, ktoré spôsobujú často najväčšie problémy. Ak sa vo Vašej strave vyskytujú určité potraviny pravidelne, skúste ich nahradiť vhodnými alternatívami. Informácia v brožúre Vás oboznámi s alternatívami mnohých potravín.
  • Vyhýbajte sa spáleným, pripečeným, vyprážaným jedlám, hydrogenizovaným rastlinným tukom a neúmernému množstvu živočíšnych tukov. Spálené jedlá obsahujú voľné radikály, ktoré poškodzujú naše bunky. Aby ste minimalizovali tieto škody potrebujete množstvo antioxidantov, ktoré sa nachádzajú napr. v červenom víne, zelenine a ovocí a doplňte Váš stravovací režim o kvalitné doplnky výživy.
  • Obmedzte príjem cukru, potravín spracovaných chemickými prísadami, minimalizujte alkohol, kávu a čaj. Môže sa stať, že si príležitostne dáte rýchle občerstvenie, ale takéto jedlo by sa určite nemalo stať pravidelnou súčasťou Vášho jedálnička.
  • Pochutnajte si na malom množstve orieškov a semiačkoch, aby ste denne zabezpečili nevyhnutné nenasýtené mastné kyseliny. Tri krát do týždňa jedzte ryby a na prípravu šalátov vyskúšajte rôzne zastudena lisované oleje. V supermarketoch a obchodoch so zdravou výživou sa dá už dnes ľahko dostať tekvicový olej, olej z vlašských orechov či z ľanových semien.
  • Uistite sa, že Vaše telo prijíma dostatočné množstvo vlákniny a vody, čím sa zabezpečuje správna funkcia Vašich čriev. Denný pohyb čriev je prospešný.
  • Pravidelne cvičte. Ak nie ste zvyknutý pravidelne cvičiť, poraďte sa s Vašim praktickým lekárom a zistite, aký druh cvičenia by bol pre Vás vhodný. 50% zdravia je pravidelný pohyb a 50% je o prístupe k stravovaniu. Nepodceňujte tento dôležitý fakt. Cvičením si udržiavate ohybné kĺby, pôsobíte pozitívne na kardiovaskulárnu sústavu a zvyšujete intenzitu spaľovania tukov.